Fourth month - Reisverslag uit Mogán, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu Fourth month - Reisverslag uit Mogán, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu

Fourth month

Door: Mirthe Hazenberg

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

27 Februari 2017 | Spanje, Mogán

De maand februari was een rustige maand, het loopt allemaal lekker en soepel. We hadden meer senioren dan voorheen.

Mijn nieuwe stagebegeleider heeft gezegd dat als ik een baan zoek in de recreatie branche, ik hem kan bellen. Ik ga dit zeker onthouden.

Tips: In Gran Canaria en rondom het hotel Palace Royal.
Wat ik heb meegemaakt en wil aanraden aan mijn lezers,

1
Met de hop-on-hop-off bus van Citysightseeing kun je alle bezienswaardigheden van Las Palmas bezoeken. Deze toeristenbus rijdt langs de belangrijkste attracties van las Palmas.

2
Roque Nublo:
Na een wandeling van ongeveer een half uur kom je oog in oog te staan met een tachtig meter hoge basaltrots. Deze Roque Nublo wordt gezien als hét symbool van Gran Canaria. Nog fraaier is het overweldigende uitzicht dat je op zo’n achttienhonderd meter hoogte hebt over het eiland Gran Canaria. In de verte kun je bij goed weer Tenerife ook zien liggen.

3
Teror:
Bedevaartplaats Teror wordt door de meesten gezien als het mooiste dorp van Gran Canaria. Aan het Plaza Nuestre Señora del Pino staat de indrukwekkende basiliek waar een eeuwenoud beeld van Maria bewaard wordt. Een hoogstandje van Canarische architectuur zie je in de Calle Real de la Plaza, waar historische gekleurde woningen met houten balkons een fraai plaatje vormen. Op zondag wordt in Teror een grote weekmarkt gehouden. Deze drukbezochte markt behoort tot de beste van het eiland.

4
Dolfijnentocht:
Puerto Rico is het vertrekpunt voor diverse dolfijnentochten. Je vaart dan richting het leefgebied van dolfijnen om deze geweldige zoogdieren in het wild te gaan spotten. De kans is groot dat de dolfijnen naast of rondom de boot komen zwemmen.

5
Barranco de Mogán:
De weg tussen Puerto de Mogán en het tien kilometer landinwaarts liggende Mogán voert je door de Barranco de Mogán. Dit vruchtbare dal laat je een grote diversiteit aan fauna in het vulkaanlandschap zien. Onderweg passeer je één van de fraaiste windmolens van Gran Canaria: Molino de Viento.

6
Dunas de Maspalomas:
De duinen van Maspalomas worden omringd door de badplaatsen Costa Meloneras/Maspalomas en Playa del Inglés. Binnen deze toeristische zone vormen de deels begroeide zandduinen een prachtig stukje rustige natuur. Het beschermde natuurgebied loopt aan de westelijke kant over in het strand van Maspalomas. In het oosten gaat het over in Playa del Inglés. De duinen zijn op hun mooist ongeveer een uur voor zonsondergang, als de zon een fraai licht over de welvende duinen gooit.

Over zand gesproken, we hebben in de maand februari veel last gehad van een zandwolk met zand uit de Westelijke Sahara. Veel gasten en medewerkers hadden last van hun keel en ogen. Gelukkig had iedereen geen last meer na 2 weken.

Het hotel heeft deze maand aan aantal awards gewonnen zoals het beste en mooiste hotel in de omgeving van Puerto Rico. Ons hotel behoort bij de top 3 beste hotels van het eiland Gran Canaria. Volgens Tui, Holidaycheck en Zoover is dit hotel bekroond als een van de populairste hotels wereldwijd. Elk jaar winnen ze een reeks aantal prijzen van verschillende organisaties in de hotelbranche.

Tot zover de hoogtepunten van de maand februari.

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips en gaan jullie het zelfde beleven als jullie hierheen gaan.

Liefs Mirthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mogán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2017

Ultimo blog

27 Februari 2017

Fourth month

27 Januari 2017

Half way- La media

17 December 2016

Segundo mes

17 November 2016

Het avontuur begint
Mirthe

Hallo daar, mijn naam is Mirthe Hazenberg, ik volg de opleiding Leisure & Hospitality op het ROC van Twente op de locatie ' De Grolsche Veste'. Dit is mijn laatste leerjaar van niveau 3, en loop momenteel stage in hotel Gloria Palace Royal Thalasso & Spa op het eiland genaamd Gran Canaria gedurende 5 maanden. Mijn werkzaamheden hier zijn, gasten vermaken, activiteiten begeleiden, dansles geven, sporten en meer dergelijke activiteiten voor jong en oud. Tijdens mijn stage moet ik een blog bijhouden voor het examen vak Nederlands. Dus dat doe ik bij deze....... Ik wens iedereen veel lees plezier. Hasta luego!

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 94488

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: