Half way- La media - Reisverslag uit Canarische Eilanden, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu Half way- La media - Reisverslag uit Canarische Eilanden, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu

Half way- La media

Door: Mirthe Hazenberg

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

27 Januari 2017 | Spanje, Canarische Eilanden

Blog 3

Ik zit alweer op de helft van mijn stageperiode en ik kan je zeggen dat de tijd voorbij vliegt als je het leuk hebt, vermaken doe ik me prima hier. We hebben inmiddels ook een nieuwe baas bij de animatie. De andere is weggestuurd wegens het niet behalen van de wekelijkse punctuation. Elke woensdagochtend bij het ontbijt, krijgen alle gasten een enquête met daarop vragen over hun ervaringen in het hotel, zo kunnen ze ons tips en tops geven over alle afdelingen van het hotel, onder andere over het restaurant, de receptie en het animatie.
Dus alle vaste werknemers van het animatieteam moesten het hotel verlaten. Alleen Arjen (een klasgenoot) en ik konden blijven omdat wij niet werken voor dit externe animatiebedrijf. Wij zijn in dienst bij het hotel. Als het animatie team word vervangen blijven wij dus werken met het nieuwe team.
Vanaf nu werk ik dus samen met Fiësta Consulting, en dit bevalt me goed. Het activiteitenprogramma gedurende de hele dag bevat nu meer verschillende activiteiten, zoals aquaspinning, personal fitness en verschillende soorten dansen. Ik ben hier erg blij mee want ik wil mezelf meer ontwikkelen in het aanleren van dansen.
De kans om de dansles te geven grijp ik dan ook graag aan.

Vrijetijdsbesteding:
Ik heb paard gereden, gedoken, een boottocht gemaakt, gejetskied, gezeten op een bananenboot en geshopt in Las Palmas, Puerto Rico, Puerto de Mogan en Maspalomas.

Mijn zus Eunice en vriendin Kelly kwamen op bezoek en verbleven in een hotel in San Fernando, gelegen bij Playa des Ingles. Ze kozen ervoor om mij te verrassen doormiddel van het bespelen van de piano en het zingen in de lobbylounge van de receptie. Dit moment vergeet ik nooit meer, zo blij en verbaasd dat ik was. Dit was zeer onverwachts. Ik wist dat ze zouden komen aan het einde van mijn stage maar op een vroeg bezoek was ik niet voorbereid. Gelukkig kreeg ik 3 dagen vrij om op excursie en avontuur te gaan met mijn zus en Kelly. We reden onder andere naar de hoogste bergen van het eiland, naar de hoofdstad genaamd Las Palmas. Ook hebben we hier natuurlijk even de tijd genomen om flink te shoppen en te eten. Als je iets verder omhoog, richting het noorden rijd, heb je een aantal watervallen. Een reeks aantal staan op dit moment droog, maar gelukkig hebben we er 1 kunnen vinden met redelijk veel water. De grotwoningen in het midden van het eiland zijn zeker een bezoekje waard. Hier hebben wij plaats genomen aan tafel in een ouderwets restaurantje wat zich ook in de bergen plaatsvindt. Van één van de groteigenaren mochten wij een kijkje nemen in zijn grotwoning. Ik schrok ervan dat het zeer schoon en netjes was maar wel heel erg klein.

Positieve punten van mijn werk;
1 Altijd lachende en vrolijke mensen om je heen.
2 De zon en uitzicht maken je elke dag weer blij en opgewekt.
3 Je blijft jong en fit, want je beweegt en sport veel.
4 Ontwikkelen van de talen.
5 Contacten opbouwen met verschillende nationaliteiten.
6 Mensenkennis wordt breder.
7 Het werken met allerlij soorten mensen, jong, oud, druk en rustig.
8 Gevarieerd werk, frontoffice, sport, spel en avondshow.

Negatieve punten van mijn werk;
1 Mijn werktijden zijn van 10:15 tot 17:00 en dan in de avond van 21:00 tot 23:30. Dit maakt dat je een te lange pauze hebt en ook elke avond te laat in bed licht.
2 In de animatie moet je erg flexibel zijn met tijden. Meestal werk je wel dertig minuten meer op een dag.
3 Werken in de animatie / toerisme verdient niet bepaald geweldig.
4 Wanneer je familie en vrienden vakantie hebben, ben ik aan het werk.
5 Je werkt het meest in de zomerperiode.

Er zijn veel meer positieve dan negatieve punten zoals je ziet. Ik raad mijn familie en vrienden ook zeker aan om dit werk te gaan doen voor een wat langere periode, het werken in de animatie bezorgt je veel adrenaline en je word er sociaal van.

Met vriendelijke Groetjes...
Mirthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Canarische Eilanden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2017

Ultimo blog

27 Februari 2017

Fourth month

27 Januari 2017

Half way- La media

17 December 2016

Segundo mes

17 November 2016

Het avontuur begint
Mirthe

Hallo daar, mijn naam is Mirthe Hazenberg, ik volg de opleiding Leisure & Hospitality op het ROC van Twente op de locatie ' De Grolsche Veste'. Dit is mijn laatste leerjaar van niveau 3, en loop momenteel stage in hotel Gloria Palace Royal Thalasso & Spa op het eiland genaamd Gran Canaria gedurende 5 maanden. Mijn werkzaamheden hier zijn, gasten vermaken, activiteiten begeleiden, dansles geven, sporten en meer dergelijke activiteiten voor jong en oud. Tijdens mijn stage moet ik een blog bijhouden voor het examen vak Nederlands. Dus dat doe ik bij deze....... Ik wens iedereen veel lees plezier. Hasta luego!

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 94561

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: