Segundo mes - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu Segundo mes - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Mirthe Hazenberg - WaarBenJij.nu

Segundo mes

Door: Mirthe Hazenberg

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

17 December 2016 | Spanje, Puerto Rico

De tweede maand zit er weer bijna op.
We hebben weer een drukke en gezellige tijd gehad met opvallend veel Scandinaviërs in het hotel.

Stap voor stap krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden. Onder andere dat ik de shows mag presenteren en zelfstandig promotie materiaal moet ontwikkelen en verspreiden. Het kantoor openen en sluiten en de sleutel beheren. De activiteiten alleen voorbereiden en begeleiden en zumbales geven aan de gasten. Ook mag ik mijn eigen routine en choreography voor de aqua fitness & aqua spinning bedenken en meer.....

Mijn werkzaamheden
In de ochtend begin je met een meeting in het entertainment kantoor om 10:15. Om 10:30 begin je altijd met yoga, stretching of pilates, dit wordt gegeven in de tempel naast het kinderbad. Daarna hebben we om 11:30 een food of cocktail workshop met de hotelgasten, de ene keer maken we cocltails en de andere keer maken we sushi, gamba's of de typische Canarische saus, genaamd mojo verde of mojo rojo. Om 12:00 hebben we altijd aquafittness en om 13:00 hebben we pauze tot 13:55.

Het middagprogramma begint om 14:00 met afwisselende activiteiten zoals, mini golf, killerpool, ping pong, darts, petanca, card games en meer. Bingo begint om 15:00 en daarna hebben we van 16:00 tot 16:50 dansles (salsa, bachata, merengue, zumba of aerobic). De gehele dag is de mini club ook open, hiervoor sta ik af en toe ingepland. Normaal gesproken is mijn taak het vermaken van de volwassenen. Vanaf 17:00 hebben we dan pauze tot 19:50. Natuurlijk hebben we voor de kids de minidisco van 20:00 tot 20:30. Direct na afloop van de minidisco kunnen de kinderen verder spelen, dansen en klieren in de miniclub die zich bevindt naast de poolbar. Van 20:30 tot 21:30 hebben we meestal 2 artiesten die komen optreden in de showhal voor dat de echte avond show begint. Soms is er geen voorprogramma dus dan doen we wisselende spellen met de gasten. Zodra het 21:30 is begint de hoofdshow en eindigt om 22:15. Bij de shows die wij bieden kan het gaan om: karaoke, flamencodans, rock & soul, opera, cabaret, magicshow, kortom van alles wat.

De taak van de animator is dan ook dansen met gasten om de sfeer te verhogen tijdens en na de show. Na de hoofdact hebben we weer live music of gevarieerde avondspellen. Tijdens de live music zijn wij dus weer aan het dansen met de gasten tot 23:30. Na opgeruimd te hebben kunnen we dan naar onze hotelkamers boven in het hotel.

Tijdens mijn werkdag heb ik pauze van 17:00 tot 21:00 of van 17:00 tot 20:00, ga ik meestal met mijn kamergenoten een eindje joggen, even zwemmen, shoppen, sporten, studeren of een schoonheidsslaapje (siësta) houden.

Het leven met mijn kamergenootjes.
Het kan heel gezellig zijn maar soms verlang je even naar rust. Je loopt stage dus daar hoort schoolwerk ook bij, dit is soms wel moeilijk om te maken in een hotelkamer met 4 of 5 andere dames. Ook is het soms lastig om de kamer schoon te houden. Dit is belangrijk om bij te houden, ten eerste voor jezelf en omdat er elke dinsdag een kamercheck word gehouden in alle stagiairekamers en als je niet aan de eisen voldoet kunnen er waarschuwingen uitgedeeld worden. Gelukkig heb ik niks te klagen met mijn kamer genoten. Ze zijn stuk voor stuk schatjes, gezellig en zorgzaam.

Elke maand schrijf ik een korte blog over mijn stage voor mijn examenvak Nederlands.

Hopelijk tot gauw!

Ciao Ciao


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Rico

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2017

Ultimo blog

27 Februari 2017

Fourth month

27 Januari 2017

Half way- La media

17 December 2016

Segundo mes

17 November 2016

Het avontuur begint
Mirthe

Hallo daar, mijn naam is Mirthe Hazenberg, ik volg de opleiding Leisure & Hospitality op het ROC van Twente op de locatie ' De Grolsche Veste'. Dit is mijn laatste leerjaar van niveau 3, en loop momenteel stage in hotel Gloria Palace Royal Thalasso & Spa op het eiland genaamd Gran Canaria gedurende 5 maanden. Mijn werkzaamheden hier zijn, gasten vermaken, activiteiten begeleiden, dansles geven, sporten en meer dergelijke activiteiten voor jong en oud. Tijdens mijn stage moet ik een blog bijhouden voor het examen vak Nederlands. Dus dat doe ik bij deze....... Ik wens iedereen veel lees plezier. Hasta luego!

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 94553

Voorgaande reizen:

26 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: